قیمت و خرید اینترنتی بهترین و پرفروش ترین مدل ها و برندهای دوچرخه دنده ای حرفه ای دست دوم دیجی کالا

دوچرخه همانطور که از نامش مشخص است نوعی وسیله است که دارای دو عدد چرخ بوده و با استفاده از نیروی انسانی و پایدار حرکت می کند.

در واقع دوچرخه بسیار شبیه به موتور سیکلت است و اولین وسیله ای است که بر روی دو عدد چرخ حرکت می کند.

اولین بار دوچرخه در اواخر قرن هفدهم توسط شخصی در کشور فرانسه به عموم معرفی شد و در اوایل قرن هفدهم به تولید انبوه رسید.

قیمت و خرید اینترنتی بهترین و پرفروش ترین مدل ها و برند های دوچرخه دنده ای حرفه ای دست دوم دیجی کالا

دوچرخه چیست، معرفی و راهنمای خرید پرفروش ترین مدل ها و برند های دوچرخه در بازار

در آن زمان دوچرخه در کنار اسب یکی از بهترین وسایل نقلیه شخصی محسوب می شد زیرا وسیله دیگری مانند ماشین و یا وسایل دارای موتور وجود نداشت.

در قرن نوزدهم نیز به دلیل گران بودن ماشین های عرضه شده به بازار و هر کسی نبود سوخت های فسیلی مناسب، دستگاه های دارای موتور هنوز عمومی نشده بود و دوچرخه بهترین وسیله برای افراد قشر متوسط و پایین تر محسوب می شد.

در نتیجه دوچرخه یکی از بهترین و ارزان ترین وسیله ها برای تردد در شهر محسوب شده و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

امروزه نیز به دلیل حمایت از محیط زیست و همچنین قیمت پایین و مقرون به صرفه، استفاده از دوچرخه در کشورهای اروپایی بسیار رواج دارد و به نوعی فرهنگ تبدیل شده است.

علاوه بر این رشته های ورزشی نیز وجود دارد که با استفاده از دوچرخه انجام شده و بسیار محبوب هستند.

در ایران نیز انواع مختلفی از دوچرخه وجود دارد که جهت استفاده شخصی و یا ورزش از آنها بهره برده می شود.

انواع مختلفی از دوچرخه در بازار موجود است که هرکدام ویژگی ها و کارایی خاص خود را داشته و برای استفاده در مکان های خاصی طراحی و تولید شده اند.

در نتیجه اگر بخواهید یک دوچرخه خریداری کنید، ابتدا باید قصد استفاده از دوچرخه را مشخص کرده و اطلاعات لازم از انواع دوچرخه را داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسب و درستی انجام دهید.

 

انواع مدل های دوچرخه

همانطور که گفته شده انواع مختلفی از دوچرخه تولید شده که هر کدام برای استفاده در مکان خاصی طراحی شده اند و همچنین برخی مدل ها نیز تنها منحصر به جنسیت خاصی هستند.

حتی برخی دوچرخه ها نیز به صورت چند نفره تولید شده و قابل استفاده می باشد.

در نتیجه دوچرخه ها به طور کلی به چند گروه تقسیم شده و طبقه بندی می گردند.

گروه بندی دوچرخه ها بر اساس کارایی آنها به صورت زیر است:

  • دوچرخه‌ های شهری
  • دوچرخه های کراس
  • دوچرخه ‌های Hybrid
  • دوچرخه ‌های کوهستانی
  • دوچرخه‌های کورسی
  • دوچرخه ‌های جاده‌ای
  • دوچرخه‌های تایم تریال

البته مدل‌های دیگری نیز از دوچرخه وجود دارد که به صورت خاص و حرفه ای طراحی و تولید شده اند و تنها مختص به استفاده در حرکات نمایشی هستند.

این محصولات به دوچرخه‌ های BMX شناخته می شوند و طراحی آنها به گونه ای است که دارای چرخ های پهن و فرمان ۳۶۰ درجه می باشند.

در نتیجه می توان با آن ها حرکات نمایشی حرفه ای انجام داده و دوچرخه را به دور فرمان خود بچرخانید و یا بر روی یک چرخ ایستاده و حرکات نمایشی انجام دهید.

این دوچرخه برای انجام حرکات نمایشی طراحی شده و معمولا برای استفاده های عمومی و حمل و نقل درون شهری چندان مناسب نیست.

گروه بندی دوچرخه ها بر اساس طراحی آنها

یک نوع گروه بندی دیگر نیز از دوچرخه ها وجود دارد که بر اساس شکل طراحی آنها ایجاد شده و به دو زیر مجموعه تقسیم می شود.

 

  • دوچرخه های Hard Tail
  • دوچرخه های Full Suspension

دوچرخه هایFull Suspension دارای دو یا سه عدد کمک فنر در قسمت پشتی و جلوی خود هستند و جهت کم کردن اثر ضربات شدید و فرودآمدن ها طراحی شده اند.

بدنه این گروه از دوچرخه ها به صورت دو تکه بوده، به طوری که یک قسمت مثلثی در بخش جلوی دوچرخه و یک قسمت دیگر در بخش عقب دوچرخه وجود دارد.

این دوچرخه ها بیشتر در مسیرهای کوهستانی و پر دست انداز قابل استفاده هستند.

دوچرخه های Hard Tail نیز به صورت فاقد کمک فنر و یا تنها با یک کمک فنر طراحی و تولید شده اند و برای استفاده در مسیر های هموار و مسطح مناسب هستند.

در صورتی که شما به صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری نکرده و قصد رفتن به کوهستان را ندارید بهتر است از دوچرخه های دارای کمک فنر های زیاد و دوچرخه های Full Suspension خریداری نکنید.

زیرا این دوچرخه ها تنها در مسیرهای کوهستانی قابل استفاده بوده و برای استفاده در شهر مناسب نیستند و خرید آنها می‌تواند تنها هزینه اضافه محسوب شود.

در نتیجه اگر تنها در شهر می خواهید از دوچرخه استفاده کنید و مسیرهای تردد شما همواره است، توصیه می شود که به سراغ دوچرخه های فاقد کمک فنر و یا دوچرخه های Hard Tail بروید

 

گروه بندی دوچرخه ها بر اساس کارایی آنها

همانطور که گفته شد دوچرخه ها بر اساس کارایی در طراحی های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند و هر کدام از آنها تنها در فضا و مکان خاصی قابل استفاده بوده و برای استفاده در همه مکان ها مناسب نیستند.

زیرا در طراحی این دوچرخه ها از فاکتورها و اولویت های خاصی استفاده شده است که باعث تفاوت زیادی در شکل آنها می‌شود.

به طور مثال از دوچرخه فاقد کمک فنر نمیتوان در مسیرهای پر دست انداز و یا کوهستانی استفاده کرده و یا از دوچرخه های کورسی جهت تردد در مسیرهای کوتاه و هموار استفاده کرد.

دوچرخه شهری:

دوچرخه های شهری همانطور که از نامش مشخص است جهت استفاده در فضاهای شهری و خیابان‌های شهر ساخته شده و طراحی آنها به گونه‌ای است که بسیار سبک بوده و از جنس فلز هستند.

فلز به کار رفته در آنها آلومینیوم بوده و چرخهای نصب شده نیز بسیار سبک باریک و فاقد عاج هستند.

در نتیجه کمترین اصطحکاک را با جاده ایجاد کرده و مانع از خسته شدن پاهای شما می شود.

این دوچرخه ها اغلب فاقد دنده یا کمک فنر بوده و زاویه بین فرمان و زین آنها با دوچرخه های دیگر متفاوت است.

همچنین فاصله بین رکاب و زین نیز بیشتر بوده و سبب می شود تا بتوانید کنترل راحت تری در هدایت دوچرخه داشته باشید.

همچنین زنجیرها و چرخ دنده های این دوچرخه به گونه ای است که می توانید در مسیر های طولانی پاهای خود استراحت بدهید.

زیرا سیستم طراحی شده آنها به گونه‌ای است که اگر رکاب نزنید باز هم چرخ بدون درگیری با چرخ دنده ها به حرکت خود ادامه می دهد.

دوچرخه های کراس:

دوچرخه هایی که راست نوع دیگری از دوچرخه های شهری هستند که به صورتی اسپرت طراحی شده و دارای دنده های سبک، یک کمک فنر و همچنین چرخ های پهن تر نسبت به دوچرخه های شهری می باشد.

این دوچرخه ها به گونه ای هستند که علاوه بر جاده های درون شهری، می توان از آنها در مسیر های کمی ناهموار تر نیز استفاده کرده و سواری راحتی نیز داشته باشید.

درحقیقت این دوچرخه‌ها در هر دو فضای شهر و کوهستان به راحتی قابل استفاده هستند؛ با این تفاوت که نمی‌توان به منظور کوه پیمایی از آن ها استفاده نمود و فقط برای استفاده در کوه پایه یا مکانهایی که از شیب کمتری برخوردارند، مناسب  می باشند.

دانلود تفاوت آنها با دوچرخه های کوهستانی در تعداد کمک فنر ها و ضخامت تایر آنها است.

دوچرخه های Hybrid:

دوچرخه‌های Hybrid، دوچرخه‌هایی هستند که از لحاظ کارکرد مشابه دوچرخه‌های کوهستانی و کراس هستند.

اما یک تفاوت بزرگ نسبت به بقیه دوچرخه ها دارند و این تفاوت در باتری و موتور نصب شده در آن ها است.

این دوچرخه ها به گونه ای طراحی شده است که برای حرکت دادن آنها می‌توان علاوه بر رکاب زدن از یک موتور کوچک و باتری شارژی نیز استفاده کرده که در مسیرهای طولانی می تواند بسیار کارآمد باشد.

در نتیجه می توانید با استفاده از این مدل دوچرخه ها مسافت طولانی را با خستگی کمتر و سرعت بیشتر بپیماید.

دوچرخه های کوهستانی:

دوچرخه های کوهستانی مخصوص کوهستان و مسیر های بسیار ناهموار طراحی و تولید شده اند و استحکام و استاندارد طراحی آن متفاوت است.

فلز به کار رفته در این نوع دوچرخه ها نیز بسیار محکم تر و ضربه پذیر تر بوده و در مسیرهای ناهموار آسیب کمتری به بدنه وارد می شود.

همچنین دارای دنده های سبک و سنگین و تعداد بیشتری کمک فنر نسبت به دوچرخه های کراس هستند و می توان متناسب با هر مکان و شیبی این دنده ها را استفاده کرد.

با استفاده از این داده ها قدرت وارد شده به چرخ ها افزایش یافته و می توان به کمک آن سطوح پر شیب را راحت تر طی نمود.

فاصله بین زین و فرمان این دوچرخه ها نیز کمتر از دوچرخه های شهری بوده و چرخ های به نسبت بزرگتری دارند.

علاوه بر این کوچه های به کار رفته در چرخ ها نیز باعث اصطکاک و سایش بیشتر با سطوح زمین شده و میتوان بسیار راحت‌تر در مسیرهای ناهموار لغزنده و شیبدار حرکت کرد.

در طراحی این دوچرخه ها از دوشاخ چرخ بسیار محکمی استفاده شده است تا بتواند در مقابل ضربه های وارده به چرخ و بدنه دوچرخه دوام آورده و عمر طولانی تری داشته باشد.

زیرا دست انداز های شدید و ضربه های وارده به دوچرخه به سرعت باعث استهلاک و فرسودگی دوشاخ چرخ می شوند.

دوچرخه های کورسی و جاده ای:

دوچرخه های کورسی و جاده های بسیار شبیه به هم هستند اما دو گروه جدا از هم محسوب شده و تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

بسیاری از کاربران در هنگام خرید دوچرخه های جاده ای و یا کورسی به دلیل وجود شباهت های بسیار بین این دو مدل،دچار اشتباه شده و ممکن است انتخاب درستی انجام ندهند.

دوچرخه های کورسی برخلاف دوچرخه های جاده ای فاقد دنده و کمک فنر هستند و جنس فلز به کاررفته در آن ها بسیار سبک تر از دوچرخه های شهری و یا کراس است.

همچنین برای چرخ آنها بسیار نازک تر از دوچرخه های شهری بوده  مزیت در کنار بدنی سبک‌تر باعث می‌شود تا فرد بتواند سریع‌تر شتاب گرفته و سرعت خود را بالا ببرد.

توجه داشته باشید که استفاده از این نوع دوچرخه ها برای مسیرهای شهری مناسب نبوده و علت آن چرخ های بسیار نازک آنهاست.

همچنین برای مسافت های طولانی نیز مناسب نیستند زیرا باعث خستگی دوچرخه سوار می شوند.

دوچرخه های BMX:

دوچرخه‌های BMX بسیار حرفه ای و متفاوت از سایر دوچرخه های طراحی شده و اغلب برای کسانی مناسب هستند که به صورت حرفه ای ورزش دوچرخه‌سواری انجام میدهند.

این مدل دوچرخه ها دارای فرم کوچکتری نسبت به سایر مدل ها بوده و همچنین چرخ های کوچکی دارند و فاقد ترمز، دنده و کمک فنر هستند.

فاصله زین و فرمان آنها نیز بسیار کم بوده و ارتفاع دسته فرمان نیز بسیار زیاد است.

همچنین این فرمان قادر به چرخش ۳۶۰ درجه بوده و به منظور انجام حرکت‌های نمایشی طراحی شده است.

بدنه‌ این نوع دوچرخه ها نیز سبک وزن و محکم بوده و این سبکی باعث شده تا حرکات نمایشی با سرعت بیشتری انجام شود.

دوچرخه های تایم تریال:

دوچرخه های تایم تریال نیز همانند دوچرخه‌های BMX به منظور مسابقات حرفه ای دوچرخه‌سواری طراحی شده اند.

این مدل دوچرخه‌ها اغلب بدنه بسیار کوچک‌تر در مقایسه با دوچرخه‌های جاده ای دارند و عمق طوقه‌ی استفاده شده در تولید آن‌ها بیشتری است که باعث افزایش سرعت این دوچرخه‌ها می شود.

معیار های خرید دوچرخه

جهت خرید دوچرخه مناسب حتماً باید به معیارهای مهم بین آنها توجه کنید تا بتوانیم انتخاب درستی انجام دهید.

اما قبل از آن ابتدا باید اطلاعات کافی از دوچرخه را به دست آورده و مشخص کنید که از دوچرخه می خواهید در چه فضایی استفاده کنید و کارایی دوچرخه شما باید چگونه باشد.

به طور کلی فاکتورهای مهم در هنگام خرید یک دوچرخه عبارت است از:

وزن دوچرخه:

وزن دوچرخه اولین فاکتوری است که باید حتما به آن توجه داشته باشید.

به طور طبیعی هر چه وزن دوچرخه سبک تر باشد انواع استفاده از آن شتاب و سرعت بیشتری ایجاد شده و در طی مسافت های طولانی و خستگی کمتری ایجاد می کند.

به همین منظور در سالهای اخیر از موادی جهت تولید دوچرخه استفاده شده که باعث کاهش وزن تمام شده آن می گردد.

از مهمترین مواد به کار رفته در تولید دوچرخه می توان به آلومینیوم، کربن و کروم اشاره کرد.

اما آلومینیوم به دلیل قیمت کمتر و مقرون به صرفه تر بودن بسیار کاربردی تر است.

ابعاد دوچرخه:

ابعاد دوچرخه نیز یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید یک دوچرخه است. انتخاب یک دوچرخه با ابعاد متناسب با اندازه قد و ابعاد بدن شما میتواند باعث ایجاد خستگی کمتر در استفاده از آن شود.

به همین منظور باید به ابعاد بدنه، فاصله بین فرمان و زین، اندازه تایر ها و طوقه آنها توجه کرد.

این موارد باعث می شود تا در هنگام نشستن رکاب زدن و یا کنترل دوچرخه بتوانید بسیار راحت تر بوده و خستگی کمتری در پاها و کمر شما ایجاد شود.

اما توجه داشته باشید که فاصله میان زین تا فرمان و ابعاد تایر در میان همه این موارد بسیار حائز اهمیت تر است.

به همین منظور طراحان و تولیدکنندگان ابعاد و اندازه های مختلف از دوچرخه را در سایزهای مختلف تولید کرده‌اند.

به طوریکه در بازار انواع مختلفی از دوچرخه وجود دارد که متناسب با خردسالان، کودکان، بزرگسالان و حتی افراد بلند قد نیز وجود دارد.

برای انتخاب درست میان انواع دوچرخه باید حتماً به قد و سن و ابعاد بدن خود توجه کنید.

 

قیمت خرید دوچرخه:

دوچرخه ها متناسب با مدل و کارایی آنها و همچنین ابعادشان دارای قیمت های مختلفی هستند.

همچنین جنس و مواد به کار رفته در آن ها نیز باعث می شود تا قیمت متفاوتی داشته باشند.

بنابراین ابتدا باید هنگام خرید مشخص کنید که چه مدل دوچرخه ای و با چه نوع کارایی می خواهید انتخاب کنید و سپس جنس مواد به کار رفته در آن را به دقت بررسی کنید.

به همین منظور باید به نوع آب و هوا و مکان محل استفاده از آن توجه نمایید.

علاوه بر این ها امکانات و لوازم جانبی دوچرخه نیز در قیمت آن تاثیر گذار بوده و به طور مثال دوچرخه دارای سه کمک فنر گرانتر از دوچرخه دارای تنها یک کمک فنر است.

همچنین دوچرخه های دارای جایگاه قمقمه قیمت بیشتری نسبت به دوچرخه های بدون این جایگاه دارند.

ضخامت چرخ ها و ابعاد چرخ ها نیز می تواند قیمت تمام شده دوچرخه را تغییر دادهحتی تعداد دنده ها نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

قطعات و لوازم جانبی دوچرخه:

لوازم جانبی و قطعات به کار رفته در دوچرخه ها بسیار متفاوت است و رابطه مستقیمی با کارایی دوچرخه و مکان مناسب جهت استفاده از دوچرخه دارد.

همچنین کیفیت ساخت آنها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و تفاوت های زیادی در قیمت ایجاد می کند.

به طور مثال برخی دوچرخه ها دارای جایگاه قم هستند و برخی دیگر دارای ابزارهای تعمیراتی می باشند.

برخی دوچرخه ها نیز دارای جنس بدنه آلومینیوم هستند برخی دیگر از کروم و یا کربن تهیه شده‌اند.

همچنین آلومینیوم به کار رفته در دوچرخه های آلومینیومی نیز با یکدیگر تفاوت داشته و بسته به کارایی آنها ضخامت و استحکام آلومینیوم متفاوت می باشد.

به همین منظور دوچرخه هایی که برای استفاده نیمه حرفه ای و یا مبتدی طراحی شده‌اند تفاوت زیادی با دوچرخه های حرفه ای و مسابقه ای دارند.

دوشاخ دوچرخه:

یکی از اجزای اصلی دوچرخه ها دوشاخ آنها می باشد که در مدلهای مختلف و متناسب با کارایی های مختلف جنس و شکل این دو شاخ متفاوت است.

توجه داشته باشید که فشار وارد به چرخ های دوچرخه و فرمان آن به طور مستقیم در دو شاخ تاثیرگذار بوده و باعث استهلاک و فرسودگی آن می‌شود.

درجه کیفیت ساخت و جنس مواد استفاده شده در ساخت آن بسیار حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه کرد.

به همین منظور از دو شاخه استفاده شده در دوچرخه های Mountain  و دوچرخه های Hard Tail از نظر کیفیت و استحکام بسیار تفاوت دارد.

توجه داشته باشید که دوچرخه هایی که اغلب فاقد کمک فنر هستند یا فقط یک کمک فنر دارند، فشار بالایی را در تایرهای جلویی متحمل می شوند.

به همین جهت در ساخت دوچرخه باید از دوشاخه بسیار محکم و مقاوم استفاده شده و کیفیت آن نیز بسیار مهم است.

معمولاً دوشاخه ساخته شده در اکثر دوچرخه ها از آلومینیوم بوده و به گونه ای تولید می شوند که در مقابل ضربه و فشار مقاومت داشته و همچنین ضد زنگ باشند.

دنده های دوچرخه:

در بسیاری از دوچرخه های حرفه ای و نیمه حرفه ای قسمتی به نام دنده وجود دارد که می توان به کمک آن قدرت و یا سرعت حرکت دوچرخه را تنظیم کرد.

دنده ها به طور مستقیم در مسیر زنجیر قرار دارند و دارای طبق هایی با اندازه های مختلف هستند.

این طبقه ها باعث تغییر در کارکرد دنده ها شده و برای تغییر بین این طبق ها سیستم وجود دارد که با استفاده از سیم هایی فولادی عمل می کند.

تنها کافیست تا درجه مربوط به دنده را که بر روی فرمان نصب شده است تغییر دهید تا به طور خودکار و از طریق سیستم طراحی شده در آن زنجیر میان طبقه های دنده ها جابجا شود.

به طور مثال برای برای تغییر دنده ها از حالت سبک به سنگین تنها کافیست تا در جهان را به سمت اعداد کوچکتر بچرخانید تا زنجیر بر روی بزرگترین چرخ دنده قرار بگیرد.

با انجام این کار چرخ دنده بزرگتر درگیر شده و قدرت بیشتری ایجاد می کند.

به طور معمول دوچرخه ها دارای سه یا پنج دنده میباشند که عملکرد آن مشابه با دنده های اتومبیل بوده و باعث قدرتمند تر شدن و یا سریع تر شدن حرکت دوچرخه می شوند.

قطعات و لوازم استفاده شده در چرخ دنده های دوچرخه های حرفه ای و آماتور با یکدیگر متفاوت بوده و سیستم آنها نیز تفاوت دارد.

در اغلب دوچرخه‌هایی که برای کاربران آماتور یا آموزشی تولید می‌شوند، از قطعات سری  Altus، Tourney و Acera  شرکت شیمانو یا قطعات سری X4 تا X7 کمپانی سرام استفاده می‌ شود.

ترمز های دوچرخه:

به طور کلی دوچرخه ها دارای دو عدد ترمز در چرخ جلو و چرخ عقب هستند دوچرخه های حرفه ای و موتور شکل و نوع سیستم آنها با هم تفاوت دارد.

ترمز های به کار رفته در اکثر دوچرخه ها بر سه گروه لقمه ای، صفحه ای مکانیکی و صفحه ای هیدرولیکی تقسیم بندی می گردد.

ترمزهای صفحه ای هیدرولیکی از نظر سرعت بالای کارکرد و وارد کردن فشار کنترل شده به تایرها، در مقایسه با دو مدل دیگر، بسیار بهتر هستند.

اما استفاده از این نوع ترمز ها در تمامی مدل ها امکان پذیر نبود زیرا به قیمت تمام شده دوچرخه را بسیار بالا می‌برند.

در نتیجه بیشتر در دوچرخه های کوهستانی و حرفه ای از آن ها استفاده می شود.

زیرا این دوچرخه ها نیاز به ترمز های بسیار قوی جهت افزایش ایمنی در توقف ها دارند.

 

ترمز های لقمه ای نیز سیستم بسیار ساده ای داشته و با استفاده از دو عدد لقمه لاستیکی که در اطراف طوقه دوچرخه قرار می‌گیرند عمل توقف را انجام میدهد.

در واقع در هنگام ترمز گرفتن این لاستیک ها به اطراف طوقه فشار وارد کرده و باعث کاهش سرعت می شوند.

اما من از نقاط ضعف این ترمزها داغ کردن آنها است که در اثر تماس های شدید و سایش بیش از حد ایجاد شده و باعث عملکرد ضعیف تر آنها می شود.

همچنین ولات نزدیک بودن زیاد به چرخ ها ممکن است که گل و لای در بین آنها قرار گرفته و باعث تضعیف عملکرد آنها شود.

این ترمز ها بیشتر در دوچرخه های شهری، جاده‌ای و Hybrid به کار گرفته شده زیرا قیمت تمام شده آنها کمتر بوده و نیازی به ترمز گرفتن های شدید و طولانی ندارند.

ترمز های صفحه ای مکانیکی نیز همانند ترمزهای هیدرولیکی عملکرد بسیار خوبی داشته و سرعت توقف آنها بالا میباشد.

سیستم این نوع ترمز ها به گونه ای است که از دو صفحه متصل به چرخ ها تشکیل شده و لقمه های فشار دهنده در پشت این صفحات قرار دارند.

در زمان ترمز گرفتن سیم هایی در بین دسته ترمز و صفحه ها وجود دارد که باعث ایجاد فشار در لقمه ها و صفحه ها میکند.

این سیستم بسیار شبیه به سیستم های به کار رفته در ترمزهای صفحه ای هیدرولیکی بوده اما در دو مساوی هیدرولیکی از روغن به جای سیم استفاده می شود.

معمولا از ترمزهای صفحه ای مکانیکی در دوچرخه های هیبریدی و نیمه حرفه ای استفاده می شود.

لطفا به این مطلب رای دهید
[Total: 0 Average: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • تکنولوژی
  • قیمت و خرید اینترنتی بهترین و پرفروش ترین مدل ها و برندهای دوچرخه دنده ای حرفه ای دست دوم دیجی کالا